¿Quieres conocer a nuestros socios?

¿Quieres conocer a nuestros socios?

Category:K-229

Obchodní akademie T. G. Masaryka  (Kostelec nad Orlicí – CZECH REPUBLIC)

El centro escolar Obchodní akademie T. G. Masaryka, coordinador de nuestro proyecto, está situado en Kostelec nad Orlicí, una ciudad al noreste de la República Checa. En él estudian alrededor de 270 estudiantes de entre 16 y 19 años y ofrece estudios de bachillerato y dos itinerarios de formación profesional (Estudios Empresariales y Tecnología de la Información). En ambas modalidades, el alumnado estudia materias relacionadas con el mundo empresarial y la contabilidad, Tecnología de la Información y dos lenguas extranjeras, siendo Inglés la primera de ellas y como segunda pueden elegir entre Alemán, Español, Francés y Ruso. A pesar de que ecología o estudios ambientales no son las áreas principales de estudio del centro, constituyen una parte importante del currículo y de la filosofía del centro, cuyo principal objetivo es educar a su alumnado en la responsabilidad social y en el respeto al medio ambiente. Por este motivo, se esfuerzan en promover la creatividad y dotar a sus estudiantes de destrezas clave como habilidades interpersonales, competencia lingüística y pensamiento crítico.

T. G. Masaryk Business Academy is a vocational college in the north-east of the Czech Republic. There are about 270 students and 40 members of staff in our college. We provide students aged between 16 and 19 years with two vocational qualifications, Business Studies and Information Technologies. Apart from these two fields we have a more academic one – Economic Lyceum which provides education similar to ‘Gymnazium’ (Grammar School) with more hours of sciences, biology, chemistry and physics. All our students study economics, accounting, IT and two foreign languages. Apart from English they have a choice of German, Spanish, French and Russian. Part of the School Curriculum is Ecology Education. Although ecology education is not the main area of studies, we feel a commitment to the World we live in. The philosophy of our school is not only to produce professionals in the area of economics and IT, but mainly to form complete human beings responsible for the future World and teach them how to respect the environment and society. Therefore, we provide our students with a wide variety of skills such as: interpersonal skills, language skills, presentation skills, critical thinking skills and we encourage creativity.